Pulp fiction (1994)

Standard
Pulp_Fiction_cover

En av fördelarna med att vara ute och resa nuförtiden i dagens Netflix-samhälle, är att man i andra länder får ett nytt utbud på Netflix. Så i går valde jag att se om Pulp fiction för vilken gång i ordningen vet jag inte.

På Netflix beskrevs handlingen så här: En yrkesmördare som älskar hamburgare och hans filosofiska partner, en drogpåverkad gangsterbrud och en sliten boxare sammanstrålar i det här komiska kriminaldramat. Jag vet inte om jag tycker det är en särskilt bra beskrivning men filmen som sådan håller i alla fall fortfarande måttet. Dialogen är kvick och klippningen är effektiv.

Det var ett kärt återseende av en gammal goding, och jag tror nog att jag kommer få tillfälle att återse den igen!

Betyg: ★★★★☆

Kommentera

